Η εταιρεία Tommy Hilfiger έχει φανατικούς ακολούθους καθώς με την ιδιαίτερη γραμμή και φόρμα που έχουν τα ρούχα τους, είναι εύκολα αναγνωρίσιμα και αγαπημένα, τη στιγμή που και ποιοτικά δεν αφήνουν περιθώρια για παράπονα. Ας δούμε όμως την πορεία του διάσημου brand!
Η πολυεθνική εταιρεία ιδρύθηκε το 1985 στην Αμερική από τον ομώνυμο σχεδιαστή. Aπό το 2006 και εξής η έδρα βρίσκεται στο Άμστερνταμ της Ολλανδίας ενώ από το 2010 ανήκει σε όμιλο εταιρειών που κατέχει και την εξίσου αναγνωρισμένη μάρκα επώνυμων ρούχων Calvin Klein.
Ο Tommy J. Hilfiger λάνσαρε την πρώτη δική του ανδρική κολεξιόν το 1985, σε casual αθλητική γραμμή με το χαρακτηριστικό μαύρο – κόκκινο – λευκό λογότυπο. Δαιμόνιος επιχειρηματίας καθιέρωσε το όνομά του ισάξιο άλλων σχεδιαστών όπως οι Ralph Lauren, Perry Elvis και Calvin Klein με μία διαφημιστική καμπάνια που δήλωνε ότι οι 4 κορυφαίοι αμερικανοί σχεδιαστές ανδρικών ρούχων είναι οι: R-L, P-E, C-K και T-H, αυτό-προμοτάροντας των εαυτό του στην ίδια κλίμακα με τους καθιερωμένους συναδέλφους του, πράγμα που βέβαια δεν τον έκανε πολύ δημοφιλή στον κύκλο, τον καθιέρωσε όμως στην αντίληψη του αγοραστικού κοινού.
Το ονομαζόμενο Preppy- Look ήταν και παραμένει χαρακτηριστικό του στιλ στην εν λόγω ετικέτα, όπως εξάλλου και στον Ralph Lauren. Με τον όρο preppy δεν αναφέρεται κανείς βέβαια μόνο σε μία τάση μόδας ρούχων, αλλά γενικά σε ένα ελιτιστικό τρόπο ζωής ατόμων με υψηλή αυτοπεποίθηση και συντηρητική στάση ζωής που θεωρούν αυτονόητη την υλική ευμάρειά τους και δεν θέλουν να την τονίζουν ξεκάθαρα αλλά την προβάλουν πολύ διακριτικά υπογραμμίζοντας έτσι το υψηλό κοινωνικό τους status.
Ο ίδιος ο σχεδιαστής αναφερόταν στα ρούχα του ως «classics with a twist», κλασικά αλλά με κάτι ιδιαίτερο που τα διακρίνει και προσέθετε μικρές λεπτομέρειες όπως διαφορετικού χρώματος κουμπότρυπες, φόδρες σακακιών σε χρώμα με έντονη αντίθεση ή γιακάδες σε πόλο μπλουζάκια με διαφορετικό χρώμα. Όλα αυτά έκαναν τα ρούχα του γρήγορα αναγνωρίσιμα και σε συνδυασμό με τις επιτυχημένες διαφημιστικές καμπάνιες τον εκτόξευσαν στην κορυφή στο χώρο της μόδας.
Η ανοδική πορεία του brand ήταν απροσδόκητα ραγδαία φτάνοντας μετά τα μέσα της δεκαετίας του 90 να λανσάρει ανδρικές, γυναικείες και παιδικές κολεξιόν καθώς και είδη σπιτιού αξεσουάρ και αρώματα, με τζίρους εκατομμυρίων δολαρίων.
Με την έλευση της νέας χιλιετίας η αγορά αλλάζει, οι πωλήσεις στις ΗΠΑ πέφτουν, ανεβαίνει όμως πολύ η ευρωπαϊκή αγορά. Αναζητούνται νέες συνεργασίες, ανοίγουν πολλά καταστήματα, η εταιρεία όμως κλονίζεται για κάποιο διάστημα λόγω δικαστικής περιπέτειας με κατηγορητήριο τις φορολογικές ατασθαλίες. Το 2004 με την εξαγορά των δικαιωμάτων του Karl Lagerfeld το label του Tommy Hilfiger κερδίζει και πάλι την παγκόσμια προσοχή, οι πωλήσεις με νέες συνεργασίες και αλλαγές στις διαδικασίες παραγωγής και προώθησης εκτοξεύονται σε ύψος δισεκατομμυρίων χωρίς βέβαια αντίστοιχη αύξηση των κερδών.
Το 2010 η αξία αγορών της Ευρώπης αντιπροσωπεύει το 44% της παγκόσμιας κίνησης, η εταιρεία ανήκει πλέον στον όμιλο εταιρειών Van Heusen. Στις μέρες μας υπάρχουν πολλά καταστήματα της μάρκας ανά τον κόσμο που αυξάνονται σταθερά, ενώ ο σχεδιαστής εξακολουθεί να επιχειρεί ανοίγματα με νέες συνεργασίες και ιδέες.