Άμεσες αποστολές
Έξοδα αποστολής με αντικαταβολή 3,50€
  • 0
  • 0
Άμεσες αποστολές
Έξοδα αποστολής με αντικαταβολή 3,50€

Τι κάνει τόσο υγιεινή την κολοκύθα;

Τι κάνει τόσο υγιεινή την κολοκύθα; 4

Είναι ίσως το πιο επιθυμητό μαγειρικό υλικό του φθινοπώρου και του χειμώνα: Η κολοκύθα είναι φτωχή σε θερμίδες, αρωματική και τόσο πολύπλευρη στη χρήση της στην κουζίνα.  Σας αποκαλύπτουμε ποια είναι τα πολύτιμα συστατικά της κολοκύθας όπως και συμβουλές για την αγορά, αποθήκευση και το μαγείρεμά της.

Με την κολοκύθα συμβαίνει το ίδιο όπως με τα σπαράγγια, τις φράουλες ή και τα μανιτάρια: Ότι δεν υπάρχει καθ’ όλη τη διάρκεια του χρόνου φρέσκο στην αγορά γίνεται αυτομάτως ανάρπαστο στην εποχή του. Έτσι λοιπόν η κολοκύθα είναι το νούμερο ένα προϊόν της εποχής. Και δεν μας εκπλήσσει καθόλου αυτό γιατί με μόλις 25 θερμίδες / 100 γραμμάρια οι κολοκύθες είναι ένα από τα τοπ είδη διατροφής για όσους προσέχουν τη σιλουέτα τους.

Τι κάνει τόσο υγιεινή την κολοκύθα; 5

Πολύτιμα συστατικά που κάνουν πολύ υγιεινή την κολοκύθα

Επιπρόσθετα η κολοκύθα είναι υγιεινή γιατί μας παρέχει βιταμίνες (όπως βήτα καροτίνη), μεταλλικά στοιχεία (όπως κάλιο, μαγνήσιο, ασβέστιο και σίδηρο) και φυτικές ίνες που δίνουν γρήγορα την αίσθηση του κορεσμού. Όμως δεν είναι μόνο υγιεινή, προκαλεί και έντονο γαστριμαργικό ενδιαφέρον με τις πολλές ποικιλίες βρώσιμης κολοκύθας που κυκλοφορούν στο εμπόριο. Eκτός από την κλασσική νεροκολοκύθα, ιδιαίτερα αγαπητές είναι και οι butternut (σε σχήμα κουδούνας με βουτυράτη γεύση) καθώς και οι Hokkaido (πιο κόκκινη και ιδιαίτερα αρωματική).

Κολοκύθες: αγορά, αποθήκευση και μαγειρική

Είτε ως κλασική κολοκυθόσουπα βελουτέ, είτε ως πουρέ ή ακόμη και ως μους για επιδόρπιο – οι χρήσεις της κολοκύθας στην κουζίνα είναι αμέτρητες. Και φυσικά η ελαφρώς γλυκιά γεύση μπορεί να κάνει την υγιεινή αυτή τροφή αγαπημένο φαγητό των παιδιών. Το αν μία χειμερινή κολοκύθα είναι ώριμη το καταλαβαίνουμε απλά με ένα χτύπημα, αν ο ήχος μας θυμίζει αυτόν ενός κούφιου αντικειμένου, τότε σίγουρα η κολοκύθα είναι ώριμη. Αν τώρα επιπλέον υποχωρεί μετά από ελαφριά πίεση, τότε παραείναι ώριμη και θέλει άμεση κατανάλωση. Η αποθήκευση θα πρέπει να γίνεται σε δροσερό μέρος, στους 10-13 βαθμούς, έτσι μπορούν να διατηρηθούν για αρκετούς μήνες. Μία κομμένη κολοκύθα διατηρείται φρέσκια για 2 μέρες στο ψυγείο, ενώ κομμάτια της μπορούμε να ζεματίσουμε και να καταψύξουμε για έως και 4 μήνες. Όλες οι βρώσιμες κολοκύθες μπορούν θεωρητικά να καταναλωθούν και ωμές, απλά είναι πιο νόστιμες μαγειρεμένες. Μόνο οι διακοσμητικές κολοκύθες, αν και είναι χάρμα οφθαλμών, δεν είναι κατάλληλες προς βρώση καθώς περιέχουν μία πικρή ουσία που προκαλεί τάση προς εμετό και κοιλόπονο.

Τι κάνει τόσο υγιεινή την κολοκύθα; 6

Έλαιο από κολοκυθόσπορους- πολύτιμο για την υγεία

Εκτός από την υγιεινή σάρκα της η κολοκύθα κρύβει και έναν ακόμη θησαυρό: τους κολοκυθόσπορους. Από αυτούς φτιάχνεται με μία απαιτητική διαδικασία πολύτιμο έλαιο κολοκυθόσπορου – με έντονα καρυδάτο άρωμα και επιπλέον πολύ υγιεινό. Μελέτες που έγιναν βεβαιώνουν ότι ιδιαίτερα η βιταμίνη Ε και το λινολαϊκό οξύ που περιέχονται στο έλαιο κολοκύθας δρουν ενάντια στην υψηλή χοληστερίνη και προλαμβάνουν νόσους καρδιάς και κυκλοφορικού. Βέβαια, για να δράσουν τα υγιεινά συστατικά του δεν θα πρέπει να θερμαίνεται.

Οι κολοκυθόσποροι βέβαια δεν είναι τόσο φτωχοί σε θερμίδες όσο η σάρκα της κολοκύθας: τα 100 γραμμάρια φτάνουν τις 500 θερμίδες και επομένως θα πρέπει να τους καταναλώνουμε με μέτρο π.χ. λίγους σπόρους σε σαλάτες ή ως προσθήκη σε κάποιο γιαούρτι με μέλι.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *