Άμεσες αποστολές
Έξοδα αποστολής με αντικαταβολή 3,50€
Άμεσες αποστολές
Έξοδα αποστολής με αντικαταβολή 3,50€

Αδύναμη τρίχα – γιατί όλο και περισσότερες γυναίκες έχουν τριχόπτωση

Αδύναμη τρίχα – γιατί όλο και περισσότερες γυναίκες έχουν τριχόπτωση 1

Το πλούσιο μαλλί δεν είναι μόνο όμορφο, είναι και δείγμα νεότητας και υγείας. Στην πραγματικότητα ολοένα και περισσότερες γυναίκες παραπονιούνται για λεπτή τρίχα ή και τριχόπτωση  που γίνεται πιο αισθητή κατά την κλιμακτήριο. Τι κρύβεται όμως πίσω από την απώλεια μαλλιών;

Αδύναμη τρίχα – πότε μιλάμε για τριχόπτωση;

Μόλις παρατηρήσουμε στο πάτωμα ή στη χτένα περισσότερες τρίχες απ’ ότι συνήθως, αμέσως αναρωτιόμαστε αν και γιατί έχουμε τριχόπτωση και τι μπορεί να βοηθήσει. Η καλή είδηση είναι ότι ο άνθρωπος χάνει καθημερινά μέχρι και 100 τρίχες, νούμερο που ακούγεται μεγάλο δεν είναι όμως αν σκεφτεί κανείς ότι έχουμε περί τις 100 – 150 χιλιάδες τρίχες στο κεφάλι μας.

Οι αιτίες για λεπτή τρίχα και τριχόπτωση

Η τριχόπτωση μπορεί να οφείλεται σε λάθος μεθόδους styling, όπως περμανάντ (χημική επεξεργασία), συνεχής αλογοουρά (διαρκές τράβηγμα της ρίζας), επίσης υπερβολική θερμότητα κατά το ίσιωμα κ.α.

beautiful-woman-royalty-free-image-1587588055-1

Αν όμως πέφτουν πολύ περισσότερες από 100 τρίχες την ημέρα, τότε μιλάμε για τριχόπτωση, ούτε αυτό όμως πρέπει να προκαλεί πανικό, αφού συχνά είναι παροδικό φαινόμενο.

Τα μαλλιά μας ουσιαστικά λειτουργούν ως βαρόμετρο υγείας, επομένως η τριχόπτωση αποτελεί δείγμα βαθύτερων προβλημάτων όπως ψυχικοί παράγοντες (στρες), μείωση οιστρογόνων (μετά την παύση αντισυλληπτικών ή μετά τη γέννα).

Στην ουσία οτιδήποτε επηρεάζει την ορμονική μας ισορροπία μπορεί να ευνοήσει την τριχόπτωση. Αϋπνία, ανθυγιεινός τρόπος ζωής, θυρεοειδής, κακή διατροφή είναι μερικά ακόμη από τα συχνότερα αίτια.

Η βασικότερη και δυσκολότερη στην αντιμετώπισή της όμως αιτία της τριχόπτωσης είναι ο γενετικός παράγοντας και σχετίζεται με την υπερευαισθησία στην ορμόνη τεστοστερόνη, που έχουν και οι γυναίκες στο αίμα τους σε σημαντικά μικρότερες ποσότητες από τους άνδρες βέβαια. Στην περίπτωση αυτή, η τριχόπτωση αφορά κυρίως περιοχές όπως τα μπροστά και πλαϊνά τμήματα του κεφαλιού και γίνεται ιδιαίτερα αισθητή.

Πως μπορούμε να επηρεάσουμε θετικά την ανάπτυξη της τρίχας;

Αν η τριχόπτωση επιμένει καλό θα είναι να αναζητήσουμε έναν ειδικευμένο σε θέματα τριχόπτωσης δερματολόγο, που θα προχωρήσει σε ανάλυση του τριχωτού και θα εξετάσει με λεπτομέρεια τις ρίζες. Σημαντική είναι και η εργαστηριακή διερεύνηση τυχών ελλείψεων βιταμινών και ιχνοστοιχείων καθώς και των επιπέδων διαφόρων ορμονών. Έτσι θα προσδιοριστεί η αιτιολογία της τριχόπτωσης και θα αναζητηθεί στοχευμένη θεραπεία με σωστή περιποίηση, ειδικές θεραπευτικές παρεμβάσεις και καλή διατροφή.

Εξωτερική βοήθεια: περιποίηση και προϊόντα

Βασικό για υγιή μαλλιά είναι το υγιές τριχωτό, η επιδερμίδα μας δηλαδή αφού εδώ φυτρώνει η τρίχα. Αξίζει επομένως να προσαρμόσουμε την περιποίησή μας με ειδικά serum, λαδάκια μασάζ κεφαλιού και απαλά peeling που προάγουν την υγεία του τριχωτού και εμποδίζουν τα υπολείμματα προϊόντων styling να φράζουν τους πόρους της τρίχας. Σε παρατεταμένη τριχόπτωση βοηθούν ειδικές θεραπείες με έγχυση με λεπτές βελόνες στοιχείων από τα οδικό μας αίμα που ενεργοποιούν τον θύλακα της τρίχας και φυτρώνουν ξανά νέα μαλλιά. Θεραπείες τέτοιου είδους είναι σχεδόν ανώδυνες μέσω της κρυοθεραπείας και συνήθως είναι αποτελεσματικές αφού στις περισσότερες περιπτώσεις η ρίζες των τριχών «κοιμούνται» και απλά περιμένουν να τις «ξυπνήσουμε». 

Εσωτερική βοήθεια: διατροφή και συμπληρώματα

Υποστηρικτικά για την ανάπτυξη της τρίχας είναι ως γνωστόν τρόφιμα πλούσια σε βιοτίνη, βιταμίνες του συμπλέγματος Β, ψευδάργυρο και απαραίτητα λιπαρά οξέα. Μιλάμε δηλαδή για τρόφιμα όπως αβγά, μούρα, ξηροί καρποί, γλυκοπατάτα, αβοκάντο, σπανάκι, βρώμη και σολωμό. Η διατροφή παίζει σημαντικό ρόλο, θα πρέπει να παρασκευάζουμε φρέσκα και ισορροπημένα γεύματα, αφού κάθε είδους μονότονη ή ελλειπής διατροφή μπορεί να προκαλέσει τριχόπτωση. Σημαντικό όπλο αποδεικνύεται και η ενίσχυση του οργανισμού με συμπληρώματα διατροφής που θα πρέπει να περιέχουν ψευδάργυρο, βιοτίνη και αμινοξέα όπως αργινίνη, μεθιονίνη και γλουταμίνη.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *